galerijaDAGMAR

 
 

Izložba slika / Dagmar Franolić / 17.08.1990. @ Galerija DECUMANUS

Samouka slikarica Dagmar Franolić svoju je djelatnost razvila u tehnici akvarela, a to odmah znači određenu sklonost prozračnosti i lakoći, skicoznosti i jednostavnosti. Moguće je doduše, i drugačije baratati akvarelom ali njoj odgovaraju upravo ove osobine vodenih boja.

Rodom sa sjevera, iz Njemačke, morala je biti impresionirana svjetlom Mediterana, te miljeom i pejsažom posve druge vrste od njoj bliskih i poznatih. No u njezinim se slikama vidi da ova naturalizirana Krčanka unosi u njih više svoje osobnosti i intime negoli bi vanjski poticaji bili presudni u njezinu stvaralaštvu, makar se je tematski usmjerila na pejsaž i prirodu.

Tri su osnovne teme kojima se zaokuplja – vedute grada Krka i njegove panorame, pejsaži i cvijeće te flora i fauna podmorja.

Međutim ove slike nisu i ne bi htjele biti samo likovna vizualizacija izvanjske stvarnosti i odslik prirode, već su to lirske impresije nježnih boja i oblika, koje otkrivaju ženu, slikaricu krhka ustroja, kojoj su slike poput prozračnih ilustracija i katkad, croquisa. Gradski motivi izgledaju poput sličica iz priča, morska fauna samo naznačuje svoje porijeklo, cvjetni motivi prelaze u fantazmagorije i preplete u kojima se opet očituje određena ilustrativnost i sklonost dekorativnom. Puno je ovdje svjetla i vedrine, katkad i lirske melankolije i tankoćutnosti.

Slikarstvo ovog tipa u svezi je sa specifičnom stilizacijom i načinom uprizorenja, sazdano na prizorima sačinjenim kao u snu, od «različitih sastojaka» koji u stvarnost ne idu zajedno, može ih udružiti tek slika. Njihova maglovitost i poetska liričnost iskazuje se u povremenim pečatima osobnosti.

Nalazi se ovdje više osobne vizije i tek odsjaja svijeta oko nas negoli volje za pomnim tumačenjem izvanjske stvarnosti i pedantnim prikazivanjem pejsaža.

Ervin Dubrović,
Rijeka, 09.04.1990

objavljeno u: izložbe. | Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.